Torsdag | Lives in a dream

Det var en så kall natt! Sov med flanellpyjamas nedstoppad i tjocka strumpor (så att ingen kall luft kommer in). Morgonrock. Duntäcke. Tjock filt. Och ändå frös jag mitt i natten! Brr.

Sa just till Ewe att jag vill ha en Emu. Hitta en så söt bild på en, så den vill jag ha! Ingen annan, de var fula. Bara ett problem, jag hatar fåglar. De är så äckliga och läskiga och.. uuuh deras ögon. Så jag borde nog avstå från att skaffa en Emu, vill inte att det ska sluta som det gjorde med min vandrande pinne.
Ja, jag har haft en vandrande pinne. Den bodde i en glasburk med tyglock. Och det låg vanliga pinnar i burken och ett löv. Jag kunde aldrig se skillnad på de vanliga pinnarna och min pinne(jag tror han hette Per?!) så Johan brukade peka ut honom åt mig. Men Per dog. Jag vågade aldrig mata honom, vågade inte ens öppna locket (han kunde få luft genom det), så han svalt ihjäl. Är det olaglig att ha död på en vandrande pinne? Nu fick jag dåligt samvete! :(

På tal om djur, Casper (vår hund) gjorde snöänglar idag! Han låg på rygg i snön och sprattlade med armar och ben (fast, han har väl mest ben). Det såg visseligen inte ut som en ängel, men jag tror det var det han försökte göra. Jag misstänker att han sett några barn (INTE jag!) göra det, och ville härma.

Idag var Tillan och jag trött på att jobba med modellhuset. Särskillt "barn" rummet. Vi hade målat en fin illrosa fondvägg, sen tänkte vi måla de andra väggarna vita med en liiiiiiten rosa ton i. Den skulle knappast märkas. Men de råkade bli grisrosa, och det skar sig något alldeles förskräckligt mot den illrosa väggen så vi var tvugna att måla över den med. Men man blev verkligen illamående av att se rummet så vi fick måla om det igen, med en ljusare rosa. Och då sprack tapeterna *suckar*. Vi kommer hata rosa för evigt och dessutom är alla väggar sneda.

Nu ska jag duscha, och sedan ska vi se på Pang i bygget. I learn English from a book.


The Beatles - Eleanor Rigby  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback