Måndag | And maybe tonight, we'll fly so far away

Den där svenska-jämförande-analys-skrivning tog halvt död på mig. Det visade sig att 1h 40 minuter är alldeles för kort tid och max 1000 ord, för lite! Tio minuter innan vi slutade skrev jag sista meningen. Sedan skulle jag läsa igenom, ändra och ta bort massa för det var för mycket. Slutresultatet: DÅLIGT. Men skönt att det är gjort i alla fall.

Tillan och jag kollade på skor efter skolan. Som vanligt. Provade och det finns många fina men få som sitter skönt. Tur att jag redan hittat mina skor till studenten. Efter skoprovningen gick vi och lånade en grekisk språkkurs på biblioteket och därefter vandrade vi hem till mej. Efter en promenad med snödykarhunden så åt vi apelsin och fudge och kollade på extreme homemakeover :)

Sen skulle vi lära oss grekiska. Men kursen var på kasetteband och det är svårt att hantera. Sätta dem på rätt håll, spola åt rätt håll och sen funkar ändå inte ljudet. Måste hitta nått bättre än det där. Typ, CD?! Efter detta misslyckade försök att lära oss grekiska satte vi oss och kollade på sattelitbilder över London och sedan kollade vi webcamen på Abbey Road. Det var spännande. Det var en gubbe som filmade två andra gubbar. Och så gick de, och kom tillbaka och sen gömde sig filmgubben bakom en stolpe, sen filmade han webcamen, de var läskigt!

Ah well =) I mån är det modellhusbygge och barnvaktning och sen tänkte jag boka lite böcker på cdon ^^.
Nu ska jag läsa Samis drömblogg, och tyda. Jag har redan tydit (tytt?;S) en dröm rätt. Eller ja...

Det finns så mycket roliga annonser på blocket! Kolla =D
Ha det bra i London Senada. Jag är så avundsjuk att jag inte kan sitta still men det är så kul att du får åka dit =D Ses nästa vecka!

Evanescence - Before the dawn

(BTW det blir nog alt 2. Gillar den fondväggen bäst och som vissa har påpekat så blir rummet nog för mörkt om de övriga väggarna ska vara röda, tack för hjälpen!)



Kommentarer
Postat av: Anonym

hatar kassetband. tur att de inte visste vad de saknade (cd) när de satt å lyssnade på det knastrande ohörbara banden. vi måste hitta en cd manda... eller en dvd kanske heehe

2007-02-27 @ 18:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback