Måndag

Många måndagsinlägg i rad nu. Fast det senaste var ingen måndag utan en tisdag då jag var förvirrad.
Det har varit en händelserik helg.

Fredag: Tillan och jag sprang in i en älg! *dramatik*. Kanske inte sprang in i direkt. Om vi ska vara noga så var den kanske 5 meter bort. Men fem meter är fem meter för lite! 105 vore mer lagom. Vi skulle gå från Tillans hus i ödemarken till stationen i Rydaholm. När det kom en bil och körde snaaabbt på landsvägen så stannade vi till lite för att inte bli påkörda? Då hörde vi något prassla inne i skogen på andra sidan vägen och kollade dit. Och vid skogskanten stod en hel älg. I äkta storlek. Uuuh. Vi blev livrädda båda två men ändå lyckade Tillan få ur sig "har du med kamera". Det hade jag inte men även om jag haft det skulle jag inte tagit kort. Älgen kunde blitt sur och ätit upp mej eller ännu värre min nya fina kamera!

I söndags övningskörde jag HELA vägen till Göteborg och inne i staden och parkerade bakom Liseberg. Holy Macarony, det var läskigt. Det var ju bilar på gatorna där :p. Jag och pappa och mamma var i alla fall inne på bokmässan ett tag. Sen åkte vi hem och hälsade på Faster Barbro i Gislaveden på vägen. Hon mår inte bra nu. Hon har alltid varit ganska kraftig men nu var så jätte liten där hon låg i sängen. Men hennes röst var lika stark som vanligt. Konstig kombination. Och Faster Bittan kom dit också och hälsade på. Hon är cool. Jätte gammal och ser så dåligt och så är hon ute och går 1h om dagen. Pappa sa att hon bara åt pankakor i flera år ett tag. Haha. Jag ska med bli en cool tant.

Om en timma är det dags för nya kvälls rituinen. Ringa och prata med Ewe och Miranda. Fast det kanske bara blir Ewe idag, jag vet inte. Men Miranda är rolig och det är väldigt kul att gadda ihop sig på Ewelina för hon blir så förolämpad <3. Innan det måste jag kolla om det finns nått kul nanny-program att se ^^

Bokade teoriprovet idag. Buäh.
Oliva ringde just, Söta unge.
O: Heeeeej
Jag: Heeeej
O: du behöver inte hämta mej imån för jag ska till tandläkaren då
Jag: jaha, så jag ska inte passa dig alls?
O: neeeej - (till magda) Ska hon passa meeeeeeeeeej?! - Neej du ska inte passa mej.
Jag: okej, men borsta tänderna noga ikväll så att du inte har några hål då :)
O: aaaah. Hejdå. Moooooaaah *pussljud*
Jag: hejdåå. mooah
O; (till magda) Behöver du prrrrrrata med henne?

Hon är så sööt. Tur att de inte flyttar förrens till sommaren. Då skulle jag sakna henne för mycket!

Usch vad mycket jag skrivit nu. Och sist men inte minst. Här har du bilden Jossan!
Milia&Joss
Emilia 18 idag Grattis och alltid lika glada Jossan!
kyrkogårdsgrind
Och min och Tillans besatthet. Öppen kyrkogårdsgrind  i morgonljus ^^- Ser allt lite mystiskt ut.

Men VARFÖR tar min kamera så suddiga bilder?!

Kommentarer
Postat av: emilia

aww. tack så mkt. haha va hemsk jag ser ut. som en jätte! xD hihi. snor bilden & placerar på min blogg med. (men skriver självklart att DU har plåtat amanda) mästerfotografen där :P kram

Postat av: Jossan

Gud vad äcklig jag ser ut! hihi

2006-09-27 @ 09:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback