Måndag

Usch, alliansen vann och jag är missnöjd. Visst verkar Reinfeldt bra och han har gjort moderaterna mer åt vänster, men så länge folkpartiet och kristdemokraterna ska bestämma med honom så känns det inte så bra. Behåll skatterna som de är ffs.

Hade bild första lektionen. Underbart som vanligt. Efter att ha målat svarta konturer i flera veckor fick jag äntligen måla färg. Rött, brunt och beige för att vara mer exakt. Måla och lyssna på Rix morgon zoo eller vad det heter. Bra start på veckan.

Därefter hade vi naturkunskap med världens sötaste lärare, fast han är gammal. Men helt underbar. Och hans experiment lyckas aldrig <3.

Tillan och jag tog tag i vårat projektarbete idag. Vi var nere hos fritidsledaren och fågade om uthyrning av aula och vad som gäller med vakter om man ska anordna en konsert som vi ska. Pratade även med Johanna och Pink Moon är forfarande med på det hela. 10 november gott folk. Bee there. Men tänk så kommer ingen? Hemskt, fixa en konsert och så kommer typ femton personer =( Det hjälper dessutom inte gatubarnen i colombia särskillt mycket (det är dit pengarna vi får in ska gå). Det löser sig nog.

Figy-loppet i mån. Jobbigt men får åka dit, Senada kommer och hämta mig. Jag blir ju helt bortskämd nu när hon fått körkort. Och avundsjuk. Jag vill med ha körkort. Nu, nu, nu. Hade en körlektion förra veckan och backade runt gatuhörn. Anders sa att jag bara behöver lite rutin. Ska se om pappa och jag kan ut och öva imån. Men Anders är skum. Han är lättroad.
*Jag stannar vid vägkanten och får lite instruktioner*
Anders: Nu kan du köra iväg
*försöker köra iväg men upptäcker att handbromsen är i*
Jag: Lade jag i den?! :o
Anders: Nej det gjorde jag. Heheheh.
Skum som sagt. Och Tillan och jag har diskuterat våra erfarenheter. De är likadana. Man backar runt ett gatuhörn och allt går fel. Dvs man kommer upp på trottoaren eller mitt ute i vägen. Då ägnar Anders flera minuter åt att förklara hur man skulle gjort i stället, och pekar vart man skulle kolla medan man sitter där och själv tänker ut vad man ska göra för att det ska bli bättre och lyssnar inte ett dugg på vad han säger utan nickar bara och kollar ditåt han pekar.

Samma sak när lektionen är slut. Då går han igenom vad man gjort rätt och fel och vad man ska öva på, medan man själv sitter och funderar på vad man ska äta när man kommer hem. Jag kommer aldrig få körkort och det är mitt fel ^^.

Nu ska jag läsa ut "Mina Ex" Av Jane Moore, ännu en chicklit bok. Denna underbara gener. Jag och Tillan ska skriva en egen chicklit. Skapa en kvinnlig huvudpersonen i 25-30 års åldern som bor i London, Dublin eller möjligtvis New York. Hon ska ha en handfull nära vänner var av en är gay och väldigt ärlig. Boken ska vara fylld av ironi och roliga delar men har en sorglig bakton. När boken är slut får den dej att må bra. Vipps så har du en chicklit *älska*.

Nog med oändligt uttråkande babbel för idag. Du skulle vara i sjunde himlen om din dator hade fungerat kära vän i Vallentuna =P.

G-natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback