Onsdag

Kul gympalektion idag:) Klassen dansade en konstig dans, men alla var så duktiga, i sin egna takt. Sedan spelade Tillan, Therese, Veronika och jag badminton. Delvis iaf, vi låg en stund på golvet med och hade yoga, enligt Veronika. Det tyckte dock inte Peder det såg ut som.

Tillan och jag är igång med vårt modellhus för fullt.  Det är riktigt kul, men lite svårt ibland, vi hade inte räknat med att det skulle ingå en del mattekunskaper. Skalor och grejer. Och det är svårt att få alla väggar att passa ihop! Ett enda stort pussel. Hur de ska kunna sättas fast i varandra blir nästa projekt.

Jag: Ska du borra? :O
Tillan: Nej du ska borra! :D

Tillan: Vad är det här för billig skit?
Jag: Hur vet du att den är billig?
Tillan: Den är av plast..
Jag: Vad skulle den annars vara gjord av? :/
Tillan: Plast.. GRÖN plast.

Jag lärde Tillan att spela Gläns över sjö och strand på piano idag. Haha, vilket musikaliskt geni hon är, hon HÖR när hon spelar fel =) Men hon lärde sig i alla fall att spela 'en mening' högt :p Men hon kan inte förstår "krumelurerna" = noterna.

Hade ett svårt naturkunskapsprov idag med. Varför gör Jörgen så mot oss!? Han vet ju att vi är helt borta när det gäller NK. Kunde typ en fråga på den första sidan (tre sidor) Totalkatastrof! Men men.. sånt händer ibland, eller ofta.

I mån är bergavningen. Kommer nog ta en del av dagen. Jobbigt med begravningar.. dessutom är det så tillkrånglat.

På fredag är det iaf skolavslutning. Klassen ska fika på morgonen sen ska vi till kyrkan vid 10. Efter det åker Tillan, Linn, Zana och jag till A6 och handlar de sista julklapparna. Olivia och jag hade lite julklappsutdelning igår. hon fick en liten plstkorg av mig med plast mat i, så vi lekte affär hela eftermiddagen sen. haha. =) Av henne (eller av magda då) fick jag en snygg röd klocka med två ur på, som jag tänkte häng upp på väggen när jag hittat ett par batterier. Jag fick en sak också med massa värmeljus i, snygg och stilren.

Nu ska jag vara social med sömtutan. Ewe. <3.

My Chemical Romance albumet är det jag lyssnar mest på för tillfället. Men i bilen spelas Simon & Garfunkel oavbrutet. Så klart, vad annars. Det är nog den bästa musik som finns. Vacker och dessutom New York känsla i den, MYCKET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback